
Програма II рівня
«Професійне навчання гештальт-терапевтів і гештальт-консультантів»
(навчальна програма ІІ рівня з гештальт-терапії)
Програма призначена для людей, які хочуть здобути всебічну професійну освіту в галузі гештальт-терапії. Ми запрошуємо тих, кому цікавий один з найбільш динамічних у розвитку підходів гуманістичної психотерапії – гештальт з його ідеями про свободу і відповідальність, потреби й межі, усвідомлення та цінності теперішнього моменту.
Програма дає можливість:
- Глибоко й детально вивчити історію, теорію та філософію цього методу психотерапії.
- Освоїти та відточити до професійного рівня практичні навички гештальт-терапевта і консультанта, опанувати терапевтичну позицію та по-справжньому розібратися в її специфіці.
- Отримати широке дидактичне та методологічне бачення терапевтичного процесу в цілому, а також окремих його тем і складників.
- Уміти розумітися на складних терапевтичних ситуаціях, спираючись на усвідомлення, феноменологію і теорію поля.
- Розібратися в тонкощах відносин клієнта й терапевта та їх різних варіантах.
Програма повністю відповідає стандартам і вимогам Європейської асоціації психотерапії та Європейської асоціації гештальт-терапії. До неї входять вивчення теорії, відпрацювання практичних навичок, терапія та супервізія учнів (як групова, так і індивідуальна), проходження спеціалізації в обраній студентом галузі. У II рівні можуть брати участь лише студенти, які пройшли І рівень. Після закінчення програми, за умови виконання студентом сертифікаційних вимог, видається сертифікат гештальт-терапевта / гештальт-консультанта. Маючи його, усі охочі зможуть отримати європейський сертифікат гештальт-терапевта.
Тривалість програми: 5 років.
Кількість триденних циклів: 25 + індивідуальна сертифікація.
З докладним описом програми можна ознайомитись у договорі – Договір про навчання.
СЕРТИФІКАЦІЙНІ ВИМОГИ:
1. Теоретична підготовка – 6 циклів І рівня, 25 тематичних триденних семінарів-тренінгів ІІ рівня (один із них сертифікаційний) – 800 годин.
• спеціалізація або спецкурс на вибір – 180 годин;
• лекційні курси за відсутності їх у базовій освіті: обов’язковий курс психіатричної пропедевтики для всіх студентів, крім психіатрів; обов’язковий курс лекцій із загальної та вікової психології, а також консультування для всіх студентів, крім психологів, педагогів і соціологів (керівник програми має можливість на власний розсуд призначити лекції з психології кожному студентові навчальної програми) – 30 годин;
• теоретична підготовка на інтенсивах (години лекцій та занять у навчальних групах за рівнями) – 60–90 годин.
2. Особиста терапія – 250 годин, яка передбачає:
• мінімум 50 годин індивідуальної терапії (рекомендовано не менше 40 годин роботи з одним терапевтом, можливо, з двома, але не одночасно);
• динамічні (терапевтичні) групи на інтенсивах – 20 годин;
• терапевтичні групи паралельно з програмою – 110 годин (20 тригодинних зустрічей, що відбуваються раз на два тижні, і 3 дводенки);
• частина, що залишилася, може бути зарахована з годин І рівня, якщо вона проводилася в терапевтичному ключі.
3. Супервізія – 150 годин, а саме:
• 120 годин групової супервізії паралельно з програмою;
• 20 годин індивідуальної супервізії (регулярна заочна супервізія роботи з реальними клієнтами під час підготовки випадків на 2–5-му роках навчання). Рекомендовано звертатися за супервізією 1 раз на 4–5 зустрічей з клієнтом;
• 10 годин індивідуальної очної супервізії у трійках на 3–5-му роках навчання – із запрошеним супервізором.
4. Клінічна практика – 400 годин, зокрема:
• 200 годин роботи у «трійках». З них 50 годин – на 1–2-му роках навчання і 150 годин під супервізією на 3–5-му роках навчання. «Трійка» зустрічається кожні 1–2 тижні і може запрошувати супервізора на кожну п’яту зустріч;
• 200 годин консультативної і терапевтичної роботи з клієнтами, сім’ями, групами, організаціями, а також використання гештальт-підходу у практиці своєї професійної діяльності протягом навчання на ІІ рівні. Наявність годин підтверджується стислим описом діяльності.
5. Опис трьох випадків тривалої роботи з клієнтами як зразок клінічного й теоретичного застосування гештальт-терапії у своїй професійній практиці. Бажано, щоб один із випадків був регулярно супервізований.
6. Наявність диплома про вищу освіту.
7. Участь мінімум у двох інтенсивах у позиції клієнта і позиції терапевта. Участь як мінімум в одній, бажано у двох конференціях у галузі гештальт-підходу.
8. Знайомство з теорією та практикою гештальт-методу в рамках лекцій, конференцій, майстерень, круглих столів – не менше 50 годин на вибір.
9. Рекомендація керівника програми.
10. Показ роботи на сертифікаційній супервізорській сесії у присутності незалежного супервізора.