Тіло не бреше. Воно може розказати все, його мова проста і пряма – тільки довіряй і слухай. Але ж якби ми зверталися до нього раніше, ніж воно уже кричить нам – «рятуй»! І це «рятуй» часто – не про нього, а про душу. А інколи і про те, і те.
☝️Основне завдання курсу – ознайомлення з принципами і методами діяльності гештальт-терапевта в роботі із психосоматичними проявами.
Учасники програми зможуть отримати:
• теоретичні знання про принципи та особливості гештальт-терапії в роботі з психосоматикою;
• практичні вміння роботи з клієнтами з соматоформними і психосоматичними процесами;
• ознайомлення з можливостями поєднання гештальт підходу та інших психотерапевтичних підходів;
• навички самопідтримки у роботі з клієнтами з різними психосоматичними проявами.
Спеціалізація розрахована як на студентів 2-х ступенів, що навчаються гештальт-терапії, так і на гештальт-терапевтів із досвідом.
Курс складається із 7-ти триденних методичних зустрічей (210 годин).
Методи роботи – лекції, розбір кейсів, демонстраційні сесії, експериментальні роботи з учасниками, робота в парах і трійках, відпрацювання навичок, а також супервізія. Важлива частина курсу – усвідомлення власних симптоматичних проявів.
Теми методичних триденних зустрічей:
Модуль 1. Визначення термінів «Симптом», «Соматоформні розлади», «Психосоматичні розлади». Біопсихосоціальна модель Енгеля. Різні теорії в психотерапії психосоматичних проявів. Філософська позиція гештальт-підходу в роботі з психосоматикою.
Модуль 2. Гештальт терапія: симптом як «застигле» творче пристосування. Основні принципи гештальт терапії в роботі з психосоматикою. Феноменологічний підхід. Експеримент. Порушення функції Self.
Модуль 3. Психосоматичний симптом і контакт. Основні переривання. Ретрофлексивна проекція як синтез двох теоретичних ліній. Дослідження ролі зупинених емоцій у формуванні симптому. Польова і індивідуалістична парадигми в роботі з симптомом.
Модуль 4. Робота з тілесними проявами в процесі роботи із клієнтами з психосоматичними проявами. Феноменологія тіла. Експериментальні навички роботи з тілом. Теорія шести базових рухів Руели Франк.
Модуль 5. Симптом як системний феномен, фігура в полі відносин. Значимі інші та формування симптому. Психодраматичні прийоми роботи гештальт-терапевта з психосоматикою.
Модуль 6. Відреагування емоцій, виведення симптому на межу контакту, робота з цілісністю за допомогою використання гештальт терапевтом арт-терапевтичних технік. Пошук ресурсів. Задоволення в процесі творчого підходу до життя.
Модуль 7. Особливості тривалої терапії клієнтів з психосоматичними процесами. Організаційні аспекти взаємодії психотерапевта, лікаря і клієнта. Динаміка терапії та індивідуальний стиль гештальт терапевта. Роль супервізії в роботі з клієнтами з психосоматичними проявами, самопідтримки терапевта. Супервізія робіт.
Умова сертифікації – не менше як 190 год присутності на методичних зустрічах курсу. Сертифікат Київського Гештальт Університету
Тренер проєкту – МАРИНА ЛЕМАК.
Психолог, гештальт-терапевт, сертифікований супервізор.
Дійсний член Європейської Асоціації Гештальт-терапії (EAGT).Ведуча навчальних програм І, II рівня. Ведуча супервізійних груп.
Так сталося у моєму житті, що я пройшла кілька власних кризових психосоматичних епізодів, отримала досвід роботи з клієнтами, побула у пошуку знань з психосоматики не один день перед тим, як наважитися вести цей курс. Цей набір учасників – четвертий по рахунку.
Складні лабіринти розгадок симптомів ні в якому разі не ставлять за мету просто прибирання їх із життя клієнта, а допомагають людині знайти більш здорові для неї способи творчого пристосування. Адже маю впевненість: симптом – це спосіб творчого пристосування, який був обраний для подолання труднощів у полі клієнта”.