Програма ІІІ рівня

«Професійна підготовка супервізорів, тренерів перших рівнів, викладачів гештальт-терапії»

(навчальна програма III рівня з гештальт-терапії)

Авторська програма Інни Дідковської з удосконалення практики гештальт-терапевтів, підготовки супервізорів і викладачів ГТ.

Инна Дидковская

Програма ІІІ рівня зорієнтована на підготовку супервізорів, викладачів гештальт-терапії, а також більш поглиблене вивчення теорії та методології практики.

Насправді я вважаю останній пункт найважливішим, адже захопленням мого життя є саме терапевтична практика – робота з клієнтами. Та оскільки для багатьох професіоналів, які йдуть навчатися на ІІІ рівень, важливо стати супервізорами і тренерами, я, звісно ж, приділю найпильнішу увагу цим двом ідентичностям. Знову ж таки, для розвитку практики потрібна супервізія.

У моїй програмі ІІІ рівня вже з першої зустрічі ви зможете отримувати супервізію – очну та заочну, що допоможе, з одного боку, розширювати практику, а з іншого – навчатися супервізії.

Програма ІІІ рівня розрахована на 4 роки. Вона складатиметься з 16 циклів-триденок (по 4 зустрічі щороку). Із цих чотирьох щорічних зустрічей три проведе провідний тренер Інна Дідковська, а одну – запрошений закордонний тренер.

Під час програми я хочу охопити три аспекти:

  • тематичний: заглиблення у базові концепти гештальт-терапії для підтримання здатності учасників викладати її у навчальних програмах (І рівень);
  • практичний: розширення і поглиблення терапевтичної практики учасників (зокрема за рахунок супервізії та поглибленого вивчення теорії);
  • груповий: розвиток здатності тримати груповий контекст і працювати з ним у терапевтичному та навчальному ключі.

Унікальністю цієї програми ІІІ рівня є те, що до участі в ній будуть запрошені 4 закордонні тренери, яких я спеціально підібрала під тематики зустрічей.

Тематичне заняття “Супервізія”.

Лінда працює здебільшого із заочною супервізією і, як на мене, є як блискучим супервізором, так і чудовим викладачем цієї теми для професіоналів.

Тематичне заняття «Клінічні аспекти гештальт-терапії»

На мою думку, Маргарита – одна з найяскравіших зірок на небосхилі гештальт-терапії сучасності. Надзвичайно розумна, глибока, вона створює теорію гештальт-терапії прямо тут і зараз. Я навіть не сподівалася, що вона погодиться брати участь у моїй програмі. Але Маргарита сказала буквально так: «I like this possibility and to work with you and Linda, Peter and Daan is to breath some fresh air!» Сподіваюся, що ви розумієте англійську або зможете перекласти це речення. Я просто оніміла від щастя J. Тож Маргарита з нами!

Тематичне заняття “Групова робота”.

Розумний, інтелігентний професіонал, один із тих, хто починав розвивати гештальт у Європі. Працює, як на мене, в «істинному» гештальті, який абсолютно неможливо описати словами, а можна тільки відчувати на рівні шкіри.

Викладає айкідо (у нього чорний пояс) та обожнює джаз. Живе в Манчестері.

Тематичне заняття «Удосконалення терапевтичної практики, забуте коріння гештальт-терапії, реальність змін у процесі терапії, особливості роботи з групою в гештальті, супервізія»

Один з найбільш сміливих, відвертих і чесних моїх учителів, великий експериментатор, робота якого багато що змінила в моїй терапевтичній практиці та практиці супервізорства. Дуже хочу, щоб ви також побачили Даана в роботі та повчилися у нього!

Зміни у програмі ІІІ рівня

Блоки програми ІІІ рівня можуть змінюватися місцями з огляду на домовленості із закордонними тренерами щодо їхньої участі. Зміни блоків програми можуть залежати від інтересів учасників групи та динаміки. Я хотіла б, щоб програма максимально відповідала вашим інтересам. Також я хочу привнести до цієї програми ідеї «self-directed studying», які я привезла з моєї останньої поїздки до Америки.

Ваше резюме
Для відбору учасників у групу я прошу Вас написати стисле резюме, відповівши на такі запитання:

План особистого розвитку

На першій зустрічі я дам Вам завдання створити план особистого та професійного розвитку на 4 роки, у якому попрошу докладно описати, як Ви збираєтеся розвиватися протягом цих 4 років:

  • які книжки збираєтеся прочитати;
  • які семінари та конференції плануєте відвідати;
  • які книжки, статті маєте намір написати;
  • які проєкти хотіли б розпочати/ здійснити, як хотіли б розвинути / модернізувати свою практику;
  • яке місце у професійній спільноті Ви хотіли б зайняти;
  • чи є у Вашому особистому житті щось, що Ви хотіли б змінити за ці чотири роки, і чому саме в особистому житті.

Я щиро прагну, щоб у нашій професії «кравці» не ходили в подертих жупанах, а психотерапевти працювали в терапії зі своєю особистою історією. Особливо ті, хто збирається вчити і супервізувати інших професіоналів.

Далі ми працюватимемо над цими планами кожну зустріч, надаючи одне одному супервізію та підтримку. Ви не повинні все це виконати, і виконання цього плану не є умовою сертифікації, але робота з таким планом є умовою участі в програмі.

Якщо ви помітили, я використала слово «відбір». Так, я планую відбирати учасників для цієї програми, щоб група була порівняно однорідною за рівнем підготовки, досвіду та мотивації.

Блоки програми

БЛОК 1 «Основи супервізії» (4 зустрічі)

Під час перших 4 зустрічей я планую зробити акцент на супервізії. При цьому перша триденка буде присвячена тому, щоб підлаштувати програму навчання та її наповнення під конкретну групу. Ми працюватимемо з конкретними запитами учасників групи, проведемо перші супервізії учасників – і розбір польотів, навчання супервізії.

До кінця третього дня першої зустрічі ми отримаємо уточнену програму ІІІ рівня, повністю сформовану під потреби учасників цієї групи.

Теми блоку:

  • Теоретичні засади супервізії.
  • Різні школи супервізії у гештальт-терапії.
  • Типи, форми, моделі, рівні та фокуси супервізії у гештальт-терапії.
  • Супервізія з урахуванням контексту та рівня підготовки терапевта, а також його здатності до асиміляції досвіду.
  • Очна та заочна супервізія.

Запрошений тренер:

Тематичне заняття «Заочні супервізії: навчання навичкам, фокусам та ін.»

БЛОК 2 «Базові концепти ГТ»

Присвячений базовим темам гештальт-терапії та зорієнтований на поглиблення теоретичних знань з акцентом на практику й викладання.

Теми блоку:

  • Основні концепти гештальт-терапії (теорія селф, теорія поля, діалог, феноменологія, експеримент) та їх сучасне трактування.
  • Модернізм і постмодернізм у гештальт-терапії.
  • Етичні моменти терапії, супервізії, групових проєктів.
  • Створення й утримання тривалих терапевтичних відносин із клієнтами.
  • Забуте коріння гештальт-терапії (Даан ван Баален).

Запрошений тренер:

Тематичне заняття «Удосконалення терапевтичної практики, супервізія, експериментальна гештальттерапія»

БЛОК 3 «Робота з групами, викладання гештальт-терапії»

Теми блоку:

  • Ведення груп. Види груп. Стратегії ведення груп.
  • Супервізія групових проєктів.
  • Супервізія для ведення навчальної групи.
  • Гештальт-педагогіка.
  • Створення власних групових проєктів.

Запрошений тренер:

Тематичне заняття «Групова робота»

БЛОК 4 «Клінічні аспекти гештальт-терапії та супервізії»

Теми блоку:

  • Клінічні аспекти гештальт-терапії та супервізії.
  • Погляд на психопатологію з позиції гештальт-терапії.
  • Відношення гештальт-терапії до діагностики та критеріїв особистісних розладів.
  • Різні типи сильно «порушених» клієнтів, робота з ними індивідуально, у групі та під супервізією.
  • Робота з людьми з особистісними розладами.
  • Внутрішня феноменологія та особливості переживання людей із розладами особистості.
  • Особливості переживань терапевта у роботі з такими клієнтами.
  • Стратегії. Ресурси.

Запрошений тренер:

Тематичне заняття «Клінічні аспекти гештальт-терапії»

Умови та форми сертифікації у програмі:

  • Наявність сертифіката гештальт-терапевта.
  • Проходження основного курсу програми ІІІ рівня: 16 навчальних сесій.
  • Індивідуальна терапія не менше ніж 120 годин з урахуванням базового курсу.
  • Участь у двох інтенсивах у період програми в ролі учасника супервізорської групи, ведення процес-груп на інтенсивах та конференціях, представлення майстерні на конференції.
  • Створення індивідуального проєкту (розвиток індивідуальної практики, реалізації групового чи групових проєктів, розвиток супервізорської практики) під час навчання на програмі, його презентація на сертифікаційній сесії.
  • Наявність письмової роботи, у якій описано терапевтичну/ супервізорську / навчальну діяльність учасника протягом року – у період навчання у програмі.

Фокуси, які вам необхідно розкрити у письмовій роботі:

  • ваші цінності в роботі гештальт-терапевта;
  • індивідуальний шлях розвитку;
  • професійне мислення й особиста філософія у професії;
  • ваше місце у професійній спільноті.

Ця письмова робота може спиратися на роботу з планом особистого та професійного розвитку, що описаний вище.

Кожний учасник програми ІІІ рівня презентує письмову роботу на сертифікаційній сесії.