+38 044 229 43 08
contact@kgu.org.ua

Положення про роботу етичної ради КГУ

Завданнями Етичної ради є:

  • Розробка та доповнення Етичного кодексу КГУ
  • Роз’яснення положень Етичного кодексу, які не вдалося розв’язати у процесі навчання та супервізії, в письмовій або очній формі
  • Формування процедур дій у випадках порушення Етичного кодексу.
  • Розгляд конфліктних етичних ситуацій між клієнтами та гештальт-терапевтами, студентами та тренерами, проблемних питань та ситуацій, пов’язаних з етикою надання гештальт-терапевтичних послуг, навчання гештальт-терапії та співіснування у полі гештальт-терапії, а також відновлення діалогу, безпеки, цілісності, ясності клієнта та гештальт-терапевта, студента та тренера у випадках конфлікту і порушення меж та правил терапевтичного та навчального процесів.

 

Етична рада не несе функції відстеження практики гештальт-терапевтів, а реагує на звернення до неї. Також Етична рада не є наглядовим та караючим органом. Питання покарання може підійматися та виноситися на рішення тренерської ради лише у випадках відмови гештальт-терапевта, тренера, супервізора, студента від співпраці з Етичною радою, а також злісного порушення пункту В2.2. В інших випадках Етична рада працює на можливість відновлення діалогу.

Випадки, у яких студенти, гештальт-терапевти, тренери, супервізори КГУ та клієнти, що користуються їхніми послугами, можуть звертатися до Етичної ради:

  • Необхідність роз’яснення пунктів Етичного кодексу, якщо це не стало зрозумілим під час учбового процесу та супервізії.
  • Для обговорення питань, пов’язаних з викликами у практичній діяльності, навчанні та співіснуванні у професійній спільноті, на які не вдалося знайти відповіді під час учбового процесу та супервізії.
  • Ситуація порушення Етичного кодексу на думку позивача.

 

С2. Процедура роботи, розгляду заяв та скарг Етичної ради.

Етична рада бере до розгляду та відповідає на звернення до неї лише за наступною процедурою.

  • Якщо у вас виникли питання щодо розуміння Етичного кодексу, ви можете їх поставити у процесі навчання своєму учбовому тренеру або супервізору. Якщо в процесі обговорення відповідь для вас не стала явною — напишіть нам заявку на розгляд питання, і ми підготуємо роз’яснення і напишемо вам відповідь. Заявка, щодо роз’яснення, передбачає визначення незрозумілого положення Етичного кодексу та тих наслідків, які є незрозумілими. Етична рада також може взяти до розгляду вашу заявку для удосконалення Етичного кодексу КГУ і роз’яснення. Надсилати заявки ви можете за адресою ethics@kgu.org.ua
  • Якщо у вас виникли етичні питання у практиці роботи з клієнтами, ми радимо в першу чергу звернутися за супервізією. Якщо після супервізіі ви потребуєте роз’яснення від Етичної ради — надіщліть нам заявку на розгляд питання, ми розглянемо його та визначимо форму відповіді. Ваша заявка може бути взята для удосконалення Етичного кодексу КГУ і його роз’яснення. Надсилати заявки ви можете за адресою ethics@kgu.org.ua
  • Якщо у вас виникли питання, пов’язані с ситуаціями, роздумами, викликами у практичній діяльності, навчанні та співіснуванні у професійній спільноті, ви можете їх поставити у процесі навчання своєму учбовому тренеру. Якщо відповідь не стала ясною, чи ви вважаєте, що Етична рада має зробити пояснення щодо цього питання в Етичному кодексі, ви можете надіслати листа адресою ethics@kgu.org.ua з описом питання та тих викликів, які вам здаються важливими. Етична рада розгляне, чи є підстави для доробки Етичного кодексу чи внесення рекомендацій для тренерської ради.
  • Якщо у вас виникла проблемна етична ситуація, пов’язана з випадком порушення тренером, супервізором, гештальт-терапевтом, студентами КГУ Етичного Кодексу по відношенню до студента, клієнта, колеги, ми рекомендуємо спочатку зробити спробу вирішити ситуацію шляхом перемовин з тим, з ким виникли складності. Якщо перемовини не призвели до задовольняючого рішення, студент, клієнт, тренер, супервізор, гештальт-терапевт має право подати скаргу до Етичної ради КГУ. Скарга має бути підписаною, з визначенням особи, на яку подається скарга, лише від тієї особи, яка вважає себе постраждалою. Для цього вона має написати листа на електронну адресу ethics@kgu.org.ua, у якому викладено суть проблеми.
     

Далі Етична рада буде працювати за такою процедурою:

  • Протягом місяця (іноді можливі затримки до двох місяців через відсутність більшості членів ЕР) члени Етичної ради ознайомлюються зі скаргою та планують дії щодо розбору скарги (засідання, присвячене розгляду скарги, збір додаткової інформації тощо).
  • Етична рада визначає, чи була спроба прямого діалогу, через пряме звернення позивача до адресата подання скарги.
  • Етична рада сповіщає особу, на яку було подано скаргу, шляхом надсилання їй копії скарги. Особа, на яку подана скарга, має протягом двох тижнів надати письмовий відгук на скаргу до Етичної ради (якщо цей термін не є можливим через доступність особи, на яку подано скаргу, термін може індивідуально змінюватись).
  • Сторони конфлікту можуть бути запрошені до участі у засіданні з метою створення можливостей для прямого діалогу за допомогою медіації. Також Етична рада може запросити на зустріч кожну сторону конфлікту в індивідуальному форматі для уточнення інформації щодо скарги.
  • На засіданні Етична рада приймає рішення стосовно поданої скарги та доводить його до відома сторін з подальшим моніторингом впровадження цього рішення.
  • Базуючись на впровадженому рішенні, Етична рада може вносити рекомендації на розгляд тренерської та супервізорської рад.
  • Якщо скарга подана на члена Етичної ради, то цей член ради тимчасово виходить зі складу Етичної ради до завершення розгляду скарги. Етична рада розглядає скаргу без його участі. В ситуації, якщо член етичного комітету є терапевтом позивача, він виключається з Етичної ради на період розглядання даного питання.


Запланована періодичність зустрічей Етичної ради 1 раз на квартал.


Членами Етичної ради КГУ на 2019-20 рр є Катерина Бабенко (головуюча), Наталя Заболотна, Олена Колобовнікова, Ольга Подюкова, Георгій Смолін.


У зв’язку зі змінами суспільства та розвитку гештальт спільноти Етичний кодекс може змінюватись та вдосконалюватись. Учасники спільноти несуть відповідальність за відстеження змін у Етичному кодексі, які ми будемо публікувати на сайті КГУ у розділі Етичний кодекс. Етична рада розглядає тільки заявки, що були подані в письмовому вигляді за адресою ethics@kgu.org.ua. Скарги у соціальних мережах до розгляду не беруться, оскільки така форма не відповідає вимогам етичного кодексу.